Am fost contactați de un restaurant din Budapesta la sfârșitul anului 2023 pentru a crește numărul de recenzii Google și, odată cu acesta, calitatea recenziilor. Au comandat mai multe carduri și display-uri de recenzii.
O situație dificilă pentru restaurante
Înainte de prezentarea studiului nostru de caz, am dori să spunem câteva cuvinte despre motivul pentru care este dificil pentru restaurante să atingă excelența atunci când nu solicită recenzii. Recenzile negative sunt inevitabile, mai devreme sau mai târziu, fiecare restaurant va primi o recenzie negativă, chiar dacă face totul cum trebuie. Pur și simplu pentru că întotdeauna vor exista clienți care nu sunt pe deplin mulțumiți, din păcate nu se poate face nimic în această privință.
Majoritatea clienților vor da o recenzie negativă unui local dacă nu sunt mulțumiți de ceva, rareori vor spune acest lucru în persoană și astfel nu vor oferi șansa ca restaurantul să corecteze greșeala și să le satisfacă propriile dorințe. Pe măsură ce un restaurant servește zilnic mai mulți clienți, pot apărea recenzii negative.
Pe de altă parte, clienții mulțumiți lasă rareori recenzii, chiar dacă acest feedback poate ajuta foarte mult un restaurant. Experiențele negative sunt povestite mai multor persoane, în timp ce experiențele pozitive nu sunt împărtășite.
Cererea țintă de recenzii
În mai multe articole am discutat despre cum să cerem recenzii de la oaspeți, dar nu vom aborda acest aspect în acest articol. Cu toate acestea, ca regulă generală, dacă cereți o recenzie la 10 persoane, mai mult de jumătate dintre ele vor fi bucuroase să vă ofere o recenzie. Acest proces a fost facilitat de restaurant. Pur și simplu au dat angajaților sarcina de a le cere clienților obișnuiți să evalueze localul.
Gândește-te la asta, dacă primești recenzii de 5 stele doar de la 5 clienți pe zi, cât de mult contează după câteva săptămâni? Foarte mult! Întregul proces durează doar 3 secunde.
Sondaj de opinie extern
Nu este necesar să solicitați opinii tot timpul, este suficient să oferiți sau să solicitați opinii folosind un display de recenzii. Tot ce trebuie să faceți este să puneți un display la casele de marcat, poate la mesele oaspeților, iar oaspeții vor oferi recenzii de la sine ?
De ce? Pentru că se vor întreba ce se va întâmpla atunci când își vor atinge telefonul de display sau vor scana codul QR de pe acesta. Sau, dacă sunt mulțumiți, vor fi bucuroși să vă spună ce cred. Statisticile noastre arată că mult mai mulți oameni își scriu părerea chiar dacă experiența a fost pozitivă.
Rezultate
Am livrat personal planșele și cardurile la restaurant și am explicat personalului importanța și procesul de solicitare a evaluării. Pentru produsele noastre, oferim acum o interfață online gratuită, unde numărul de citiri poate fi urmărit în permanență, astfel încât este posibil să urmărim evoluția rezultatelor printr-o astfel de statistică.
În imagine am blurat numele restaurantului, aici puteți vedea exact de câte ori a fost scanat cipul NFC, repartizate pe zile. Dacă derulați în jos în sistem, puteți vedea numărul de scanări recente.
Puteți vedea ce dispozitiv a folosit utilizatorul (iPhone sau Android), unde a fost efectuată scanarea, ce browser a fost folosit și, important, cu cât timp în urmă a fost efectuată. Statisticile sunt disponibile până la 1 an și este, de asemenea, posibil să setați un anumit interval de date.
Motivația angajaților
Putem recompensa angajații care solicită evaluări și putem măsura progresul în acest sens. La cerere, oferim posibilitatea de a vedea statisticile pe fiecare card în parte, dacă comandați mai multe carduri.
Concluzie
Dacă nu stați bine cu recenziile Google, merită să vă faceți timp și să depuneți un minim efort pentru a solicita o recenzie. Dacă solicitați în mod constant recenzii, Google vă va clasifica și el, astfel încât, atunci când oamenii caută pe Google, acesta va clasifica afacerea dvs. mai sus pe pagina de căutare.